Alla inlägg under mars 2010

Av Joannah - 13 mars 2010 19:17

med risk för att bli tjatig så kommer jag skriva liiite om min nya bil och min gamla!

Tänka sig att i Januari fick jag en ny fin bil, den gick som en klocka och var så fin, det var dock något galet med Abs:en, efter många om och men så vart det fixat och vi åkte och kontroll besiktade bilen som då fick godkänt    Peter var med och vi bestämde oss för att åka och handla, så vi lämnade peters bil på bilbesiktnings parkeringen och tog min till Ica, vi kom till första rondellen och det "klonkade" till i bilen, lite små skumt, svängde sen av mot ica-maxi och då kom det ett till "klonkande" ljud, peter bestämde sig för att stanna...och där blev vi, ... Tur som tusan så hade vi ju peters bil i stan så han åkte och hämtade den, vi bogserade min bil till verkstan där det konstaterades att växellådan rasat... Då bestämde Peter att i vårat hus kommer det inte en till bil med automatväxel-låda!


Som ni ser i inlägget här nedan så blev det en V70 , utan automatväxel, men med en massa andra roliga finesser! Samma färg som min gamla volvo (den med automat  ) fast några år nyare!


Det var det om mina bilaaffärer!


Idag har jag å viggo vart på språng med mamma och Kasper, vi käkade på frasses, sen Barnenshus som hade lite jippon, köpte presenter till morgondagens kalas hos grannen, ica hann vi också med för att köpa lite lördagsgotta!

Har även hunnit med att jobba lite på morgonen när ungarna höll sig i skinnet! Nu har vi gjort eld i öppenspisen och nu ryker det in så jag måste ropa in förste eldaren och få detta åtgärdat!


Av Joannah - 12 mars 2010 12:02


   Min nya bil!   


 

Ovido - Quiz & Flashcards