Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Årskrönika 2010

Av Joannah - 9 januari 2011 13:49

Januari:


Jag jobbade åt pappa och på dagis/skolan i Karungi. Jag klippte håret och var på Arbetsförmedlingen! Viggo fyllde 2 år och vi fick skjuta upp kalaset för dom var magsjuka.Några vågade sig hit på hans födelsedag iaf   

 
   


Februari:


Jag inledde månaden med att vara magsjuk, samma vecka hade Algot feber och hade jobbigt med krupp, veckan efter avlöste Viggo honom med samma sak. Viggo hade sitt kalas! Jag fick en nya bil, en vinröd volvo 850, tyvärr rasade växellådan på den precis när vi hade rullat ut med godkända papper från besiktningen. Jag och Algot var i Karungi och kollade utomhus teater i över 30 minus grader!

Algot slutade med napp den 27:e! Om en månad har han årsdag   

     
   

Mars:


Min syster fyllde 30 år, vi lurade henne totalt och ordnade en fest för henne! Jätte roligt!! Jag var till doktorn med min värk!

Jag köpte dessutom en ny bil!!! Viggo hade feber och Algot var med på sin första skidtävling    Jag klippte även mitt hår igen och samma dag var jag bjuden på Bettans 30 års fest som gick i 80-tals anda, jätte roligt! Dock världens snöstorm påvägen hem (jag körde) Peter var på hundutställning med Akkja i Överkalix. Min lillebror Kasper fyllde 10 år!
 



April:


Jag belv moster igen åt en liten Alma! Jag och Petet var utan barn på en 50 års fest, pojkarna var hos mommo! Peter fyllde 43 år och jag fyllde 29!

 


Maj:


Jag och pojkarna var i kyrkan på öppna förskolans avslutning, pojkarna skötte sig bra! Algot blev jätte dålig när marken tinade upp! 2 jätte varma veckor hade vi åxå! Min syster Lydia fyllde 14 år   

 

 

Juni:


Min bror Jesper fyllde 22 år, och min syster Sabina fyllde 21! Pontus & Linnea tog studenten!! Jag jobbade väldigt mycket men hann med en 30 års fest som var väldigt trevlig, trot jag var hemma halv 5 på morgonen!!


 

Juli:


Jobbade, Peter spelade pokertunering och vann   ! Vi åkte mot Stockholm för semester! Vi var på kolmården och fortsatte sen mot Göteborg!

 

          

Augusti:


Jag och pojkarna tog tåget hem från Göteborg, Peter stannade och jobbade en vecka till. Pontus fyllde 19 år! Algot fyllde 4 år!!


   

September:


Månaden börjar med sjuka barn...

Jag vikarierar på dagis i stan.  Älgjakten börjar.



Oktober:


Peter åker en vecka till Göteborg! Pojkarna premiär klipper sig hos frissan! Algot har tid på barnmedicin och där konstateras det att hans allergi är borta!!! Mamma & Elli fyller år!!



November:

Jag börjar på ett nytt jobb, dock inte ett fast jobb utam timmis!

Ungarna sjuka i vanlig ordning!


December:

Jobbar en dag på dagis, resten på nya jobbet, pojkarna sjuka! Lucia på dagis. Julbord på kukkolaforsen, dubbeldop i karungi!

Julafton hos mommo, juldagen hos grötfarmor och annandagen middag hos pappa! Bilen var även på verkstan!



Blev lite glest med bilder på dom sista inläggen men dom ligger på den andra datorn!

 
 
Ingen bild

elli

9 januari 2011 16:07

Åh vad kul att läsa din årskrönika. HAr du läst min på min blogg?? Och kul med foton med. Kram

 
Ingen bild

Kajsa

10 januari 2011 09:54

Bilden på pojkarna när dom sitter och äter macka på tåget gjorde att jag blev akut "BrödernaAldemansjuk" Kom hit!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joannah - 19 mars 2011 18:57

Dagen för mig började klockan 05:50, inte klokt att jag vänt upp och ner på dygnet bara för att jag börjat jobba tidigt i 3 dagar...skumt och dumt! Lär ju däcka före 20 i kväll! Hade tänkt åka till Pello idag men det var så dåligt väder på morgonen...

Av Joannah - 31 januari 2011 13:33

Ja jag försöker lära mig PS och tar tacksamt emot hjälp och tips!   Gjorde detta nyss, lägger mest in det för att visa mamma =)       ...

Av Joannah - 26 januari 2011 14:53


Jahapp idag är det onsdag, resten av veckan ser ut så här: Torsdag: Hemma eftersom Algot är sjuk, fixa klart trappanFredag: samma sak,städa köksskåp, baka det sista Lördag: Uppfräschning av husetSöndag: Kalas hela dagen lång till min blivande 3 å...

Av Joannah - 14 januari 2011 18:13

Varit hemma cirkus 2 timmar (vart borta i 3 dagar) och arbetet är redan igång, haha! Peter erbjöd sig att spackla trappan eftersom han är snabbare än mig! (jag började men han tyckte jag var seeg) Jag tackade inte nej...nåväl jag kletade på lite gr...

Av Joannah - 9 januari 2011 12:36

Allt man gör tar så himla lång tid!! Jag vill ha trappan färdig NU, men nej, det ska spacklas och slipas, och spacklas och slipas, och spacklas och slipas! Har dessutom haft stål kant fram på trappan som vi tagit bort och vad ska vi fylla ut det tomr...

Skapa flashcards