Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Torsdag idag!

Av Joannah - 18 februari 2010 12:28

Jaha vad har hänt sen sist?

Åkte till Karungi på Lördag för att hälsa på mamma och min yngre moster C som ändå från Göteborg var och hälsade på, det var roligt att träffa henne! Sen på kvällen så bestämde vi oss för att sova kvar där, tur man har syrran nära att låna blöjor av! Samma sak blev det på söndag, vi stannade till måndag!
På Måndagen åkte vi in till stan för att handla och jag lovade Algot att gå och ta en fika så vi gick till nya konditoriet där nästan hela familjen Granvik satt, så vi fick fika sällskap! Sen åkte vi hem och jag gjorde en extremt god tacopaj, den var verkligen god måste jag få säga!!
På tisdag fick ungarna vara hemma för viggo var ännu lite snorig, har för mig att vi var till stan då också men jag kommer inte ihåg varför och vad vi gjorde där!

Onsdag (igår alltså) så var ungarna på dagis för första gången på nästan 4 veckor!! Det gick alldeles utmärkt!! Själv så var jag in en sväng till Arbetsförmedlingen och sen hem och jobba! I skrivande stund är mina barn på dagis, själv har jag jobbat en jäkla massa och har lite kvar men tog en välbehövlig paus!

Ikväll ska jag och Algot på utomhus teater i Karungi, Lydia och Kasper är med!! Så det kan man icket missa!!

I morgon är ju ungarna lediga från dagis (brukar ha dom hemma mån och fre för att dom ska få en längre "helg") Vi ska på leklandet, jag har lovat dom det så länge men dom har ju vart sjuka!


Nu kom jag på vad vi gjorde i stan i tisdags=) Jag hämtade ut medicin på apoteket (jar värk i lederna) och sen åt vi lunch på Max!!


Bilder för den intresserade kommer nu:


 

Algot på Max, han vill inte bli fotograferad...


Här äts det för fullt!


   

Algot när vi fikade på stan

 
..och viggo som spanar vad som händer i mommos bord



Det var allt för nu!

 
 
Ingen bild

Lotta

18 februari 2010 13:25

Algot ser verkligen ut som en polis när han sätter stopp för fotandet.. ;-) Skönt att det gick bra att vara på dagis igen! :-)

 
Ingen bild

elli

18 februari 2010 13:33

Vad Viggo är söt när han doppar pommes. Han har det i blodet, detta med att smaska och njuta. Kram

 
kajsa

kajsa

18 februari 2010 15:16

Jag hoppas det blir minus 35 och att teatern blir inställd är så jävla less på att jobba ideellt när huset är opp och ner MEN ungarna går trots allt före!

http://kajsarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mormor

19 februari 2010 21:36

Vad fina pojkarna är.Jag funderar har inte din mamma några hemma som kan röja upp.
Synd att ni bor så långt borta, jag skulle gärna vara lite här och där och röja upp. Visst är jag en fismormor?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joannah - 19 mars 2011 18:57

Dagen för mig började klockan 05:50, inte klokt att jag vänt upp och ner på dygnet bara för att jag börjat jobba tidigt i 3 dagar...skumt och dumt! Lär ju däcka före 20 i kväll! Hade tänkt åka till Pello idag men det var så dåligt väder på morgonen...

Av Joannah - 31 januari 2011 13:33

Ja jag försöker lära mig PS och tar tacksamt emot hjälp och tips!   Gjorde detta nyss, lägger mest in det för att visa mamma =)       ...

Av Joannah - 26 januari 2011 14:53


Jahapp idag är det onsdag, resten av veckan ser ut så här: Torsdag: Hemma eftersom Algot är sjuk, fixa klart trappanFredag: samma sak,städa köksskåp, baka det sista Lördag: Uppfräschning av husetSöndag: Kalas hela dagen lång till min blivande 3 å...

Av Joannah - 14 januari 2011 18:13

Varit hemma cirkus 2 timmar (vart borta i 3 dagar) och arbetet är redan igång, haha! Peter erbjöd sig att spackla trappan eftersom han är snabbare än mig! (jag började men han tyckte jag var seeg) Jag tackade inte nej...nåväl jag kletade på lite gr...

Av Joannah - 9 januari 2011 13:49

Januari: Jag jobbade åt pappa och på dagis/skolan i Karungi. Jag klippte håret och var på Arbetsförmedlingen! Viggo fyllde 2 år och vi fick skjuta upp kalaset för dom var magsjuka.Några vågade sig hit på hans födelsedag iaf          Fe...

Ovido - Quiz & Flashcards