Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Joannah - 7 januari 2011 18:51

 
Tröja: Vet ej, hittade den i garderoben
Byxor: Sommar arbetsbyxor från Snickers
Skor: Fodrade crocs

Munskydd köpt på elon   



Håller på att slipa för fullt med ett lite grövre sandpapper så all gammal målarfärg försvinner, var dock tvungen att göra ett uppehåll med 4 trappsteg kvar för peter skulle iväg på poker och ungarna är som katt och råtta!

Av Joannah - 7 januari 2011 15:10

..att Jag antagligen inte hinner med att spackla trappan idag...Glömde bort att P har poker nu i kväll och spackla med ungarna hack-i-häl är nog ingen hit!

Söndag vart jag iaf ledig på så då kankse jag hinner! Dessutom har Viggo fått vattkoppor så jag lär bli hemma nästa vecka med ungarna och då kan man passa på med målningen för jag har ju lovat att dom får hjälpa till   


  Här är hallen före...iof är toalett dörren målad här



  Efteråt, det blåa är nu grått, inte världens största förändring men...=)


  Golvet före


  Hade ingen efter bild i kameran så jag var tvungen att ta en ny, nu är det fullt med damm på det från trappslipningen...som ni ser...!


Bättre bilder kommer i sin helhet när trappan är färdig och hallen är dammfri!

Av Joannah - 7 januari 2011 12:23

 

Det tar sig =)

Kan knappt vänta tills den är färdig slipad och spacklad så jag kan börja måla!


Om det var eran trappa, vilken färg hade ni då valt?

Av Joannah - 7 januari 2011 11:08

Idag har min plutt Viggo namnsdag, han heter nämligen August (bland annat) i andra namn! Algot vill göra en tårta men vi har inga ingredienser och jag ids icket åka in till stan för att hämta!
Vad kan man baka för gott utan ägg? Åt upp alla igår till frukost!


Snickaren har inte många trappsteg kvar att skrapa sen blir det slipning för hela slanten, i kväll får jag nog börja spackla första varvet, men kan ni förstå hur snygg trappan kommer att bli??


Har så många projekt på gång så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till!!
Funderar på att flytta upp sovrummet på vindan och göra kontor av vårt nuvarande sovrum, men jag vet inte riktigt...

Skulle behöva få hem någon inrednings arkitekt och hjälpa mig..eller någon som är duktig på sånt! Någon frivillig?


  Viggo på lucia tåget   

Av Joannah - 7 januari 2011 09:58

Inte för att Fredagar käns speciellt trevliga längre när man ändå jobbar varje helg, men det är bara attt bita ihop, snart kommer jag på något bra!!


Snickaren jobbar på bra här hemma 8 trappsteg av 14 är skrapade, Algot har räknat! Det jobbigaste med det hela är att vi för tillfället inte har någon toalett dörr eftersom golvet vi la i hallen är så "högt" att vi måste kapa dörren... (vilket ska ske i kväll!) Så det lär bli få toalett besök idag, haha


På återhörande

Ovido - Quiz & Flashcards