Alla inlägg den 5 december 2010

Av Joannah - 5 december 2010 11:25

Andra advent och ungarna bråkar h-e-l-a tiden, tror jag får fnatt snart!
Viggo börjar gråta på rummet och Algot kommer inspringande till mig och säger "viggo slog mig" får inte ihop det, om viggo slog Algot varför grinar då viggo och inte Algot?


Tänkte ta oss ut i snön och leka en stund, det snöar lite lätt och det ser riktigt mysigt ut! Hos oss har det igår kommit ca 15 cm snö, snart har vi en backe att åka pulka i!

Ska börja klicka hem julklappar i kväll om jag inte i vanlig ordning somnar när jag lägger ungarna, det har ju hänt nån gång =)


Borde sen ta framlite mer julgrejer, kom på att jag inte har så mycket? Men det räcker, det är lättare att plocka bort allt sen   


Igår hade vi en fullspäckad dag som började med friidrottstävling, och jag säger som jag säger varje gång "nästa gång tar jag bara med en av ungarna"! Efter det åkte vi ut till "byn" och hälsade på kusinerna och fick middag och ungarna fick leka och busa några timmar! Sen en fikatur till moffa & Kaijsu där det åxå blev en massa lek och bus! Sen åkte vi en "snabbis" till mamma där vi blev kvar en stund, Viggo spelade dator och Algot var på sitt bästa humör   

Tog med Pontus och Frida till stan och var hemma kring 23,30, då sov ungarna så det var bara att bära in dom och lägga dom (och mig själv) i sängen!


Andra ljuset är tänt i adventljusstaken, Algot fick tända det och viggo var väldigt avis!


Nu skall kläderna på så drar vi ut och leker i snön!


Ha en fin fin dag allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards