Alla inlägg den 23 december 2010

Av Joannah - 23 december 2010 22:01

Skinkan är provsmakad, julklapparna är inhandlade, julmusten snart uppdrucken....


Algot frågade idag "mamma vart bor tomten?" Jag svarar med en fråga "vart tror du att han bor?" 

Algot svarar "Jag tror han bor i afrika och leker med apor"


Pippi rullar på tv:n, Viggo fick välja, håller avsiktligt dom vakna länge i kväll så vi får sovmorgon i morgon och så att dom inte blir trötta så fort på kvällen!

Funderar fram och tillbaka om vi köpt tillräckligt med julklappar åt pojkarna, jag tror vi har det och jag vet att dom kommer att bli glada!


Viggo är lite krasslig han har varit jättehes igår kväll och haft lite krupphosta i natt och på morgonen, nu snorar han lite lätt och hostar, hoppas det ger med sig så han mår bra i morgon!


Jag avslutar med lite julskämt =)


- Är du klar med julgodiset?
- Ja, men det tog nästan knäcken på mig!

 

 

- Hade du en stressig jul?
- Ja, den tog musten ur mig.

 

 

- Vad gör orkestern den 23:e december?
- De har julstämning.

 

 

- Varför är julen som en dag på jobbet?
- För att det är du som gör allt jobb, medan det är den feta gubben i kostymen som tar åt sig äran.

 

 

- Var det många som dansade runt granen?
- Nä, inte en kotte.

 

 

- Hur går det för Lucia i år?
- Lysande!

 

 

- Det är flera meter snö utanför!
- Ah, du driver med mig!

 

  

- Varför kom inte tomten till er i år?
- Han hade klappat ihop!

 

 

- Tomten mådde visst inte så bra.
- Nä, han säckade ihop!
 
 
- Vad äter snögubben till frukost?
- Snö-flingor!
God jul till er allihopa!
Ovido - Quiz & Flashcards