Direktlänk till inlägg 6 december 2010

vab

Av Joannah - 6 december 2010 11:41

Denna vecka är det min tur att "vabba" förhoppningsvis kan ungarna gå på dagis redan på onsdag! Håll tummarna!


Har lite snöfall här hos oss så vi ska gå ut och sopa trappan, göra snöänglar och åka pulka! Peter får antagligen åka och ploga vägen ut till E4:an när han kommer hem från jobbet om han gtar sig in =) Annars får jag väl trycka in ungarna i traktorn och hämta upp han! Ska bli skönt med den nya traktorn då iaf en av ungarna har eget säte att sitta på, snart kommer den =)


Åt igår fläskkött till middag, och det händer typ var 3:e år eller nått sånt att vi köper hem det eftersom vi oftast har frysen full av älg, det var väldigt gott kan beropå att det inte var jag som lagade

Jag och grabbarna åt resterna nu till lunch +att Algot gjorde en fruktsallad med tomat, banan och mandarin, väldigt mumsigt!


På söndag blir det antagligen den årliga julbordet på kukkolaforsen, ska bli riktigt smarrigt, hoppas att vi alla är friska då (alltså inte bara vi här utan min syster och henens familj också)



Läste i tidningen häromdagen om en familj som levde på socialen och inte har råd att köpa julklappar,julmat osv... men i repotaget sitter mamman och RÖKER, hur har man råd med det då?  Tycker det är helt galet! För dom pengarna kunde man istället köpa någon liten julklapp åt barnen så dom får något iaf! Julen är barnens högtid, det viktigaste för mig är att dom ska ha det bra, att tex dricka sig full på julafton som många faktisk gör är helt oacceptabelt.

Nu när jag ändå är inne på det med att dricka sig full så kan jag dra upp en annan sak, nämligen föräldrar som dricker och går ut varje helg, lämnar sina småbarn till farmor/mormor för att själv gå ut och festa! Jag förstår inte hur man tänker? Visst jag tycker det är jätte roligt att gå ut, och det tycker peter också! Vi har sen vi fick barnen varit "ut" engång tillsammans och lämnat pojkarna till mommo!

När jag går ut annars så är Peter med barnen och vice versa, nu är vi inte ute speciellt ofta, tror jag vart ut 3 gånger i år och peter mindre än det! Så nu har jag fått det sagt! Tack!


Nu ska jag klä på kottarna och bege oss ut i snökaoset som dom hade sagt i stockholm! Där hade detta vart minst en klass 2 varning!


Återkommer

 
 
Ingen bild

Kajsa

6 december 2010 12:10

Håller med dej om allt nästan...Mamman som röker...jag är emot rökning för att jag inte röker själv MEN den här mamman kanske gjorde nåt som sällan mammor gör...unnar sej själv nåt! Visst kan man tänka på att pengarna skulle gå till ungarna och så hade vi nog gjort men kanske mamman behövde giftpinnarna för att uthärda sitt liv eller nåt...

 
Ingen bild

elli

6 december 2010 17:48

Alkohol och jul = NEJ!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joannah - 19 mars 2011 18:57

Dagen för mig började klockan 05:50, inte klokt att jag vänt upp och ner på dygnet bara för att jag börjat jobba tidigt i 3 dagar...skumt och dumt! Lär ju däcka före 20 i kväll! Hade tänkt åka till Pello idag men det var så dåligt väder på morgonen...

Av Joannah - 31 januari 2011 13:33

Ja jag försöker lära mig PS och tar tacksamt emot hjälp och tips!   Gjorde detta nyss, lägger mest in det för att visa mamma =)       ...

Av Joannah - 26 januari 2011 14:53


Jahapp idag är det onsdag, resten av veckan ser ut så här: Torsdag: Hemma eftersom Algot är sjuk, fixa klart trappanFredag: samma sak,städa köksskåp, baka det sista Lördag: Uppfräschning av husetSöndag: Kalas hela dagen lång till min blivande 3 å...

Av Joannah - 14 januari 2011 18:13

Varit hemma cirkus 2 timmar (vart borta i 3 dagar) och arbetet är redan igång, haha! Peter erbjöd sig att spackla trappan eftersom han är snabbare än mig! (jag började men han tyckte jag var seeg) Jag tackade inte nej...nåväl jag kletade på lite gr...

Av Joannah - 9 januari 2011 13:49

Januari: Jag jobbade åt pappa och på dagis/skolan i Karungi. Jag klippte håret och var på Arbetsförmedlingen! Viggo fyllde 2 år och vi fick skjuta upp kalaset för dom var magsjuka.Några vågade sig hit på hans födelsedag iaf          Fe...

Ovido - Quiz & Flashcards