Alla inlägg under december 2010

Av Joannah - 4 december 2010 10:15

Algot sitter här brevid mig och äter frukost, sen ska vi på friidrottstävlingar och titta! Ska börja kolla om Algot kan få börja på brottning, tror det skulle vara en sport för honom, han är dessutom väldigt stark! (från min sida)


Ute snöar det lite lätt, få se om det blir kaos här uppe nu, ha-ha!


Viggos julklapp har anlänt till ica-maxi, hoppas han blir nöjd och glad..men det tror jag att han blir! Algots julklapp är också klar och han blir glad, det vet jag!! Sen återstår det ju lite små grejer till dom... hur många julklappar ska man ge sina barn egentligen? Jag skulle kunna köpa hur många som helst men det kan man ju inte... Kommer ihåg algots andra jul, han fick massor av paket, han var så less och orkade inte öppna tillslut! Han var glad och nöjd tills farfar öppnade en av sina julklappar, en ficklampa och DEN ville Algot ha! Tänk man köper en massa fina dyra saker när dom egentligen nöjer sig med det lilla.....

I år blir nog julen hos mamma, om vi inte väljer att stanna hemma själv men ungarna har nog roligast om dom har någon att leka med tror jag!


Nej gott folk nu ska jag klä på 2 nakenfisar och bege mig mot stan och Aspen hallen för lite sportande!


hej svejs

Av Joannah - 2 december 2010 10:38

 
Kofta Esprit från Ellos 699:-


 
Varma sköna stövlar åxå från Ellos 799:-


Av Joannah - 1 december 2010 18:48

Då har magsjukan gått genom hela familjen! Nu mår vi alla OK! Skönt!


Idag har vi inte gjort mycket, jag har legat på soffan och myst under en filt, är så trött efter maggisen, pojkarna har bowlat, byggt piratskepp, kollat på pippi! Just nu skalar dom mandariner för glatta livet   


Satt och funderade vad jag kommer ihåg från jag var liten, det första jag tänker på är när jag och min syster Emma snodde pappas kryckor och traskade över till farmor och farfar (pappa hade brytit benet) efter några timmar ringer han arg som ett bi och säger att han måste gå på toaletten...

eller när vi spelade badminton med ägg bakom pappas hus, eller städade pappas garderob...vi drog ut allt men orkade inte lägga in det igen för vi kom på att vi skulle baka....å fy sjutton så äckliga hop-i-kok kakor vi gjorde! Vi använde allt som fanns i skåpen och använda inte ugnen...sen tvingade vi pappa att smaka...stackaren!


Sen kommer jag ihåg när vi bilade till dalarna med farmor och farfar, vi hann inte ens till kalix (ca 4mil) innan matsäcken var slut...

Sen åkte vi in till falun med våran kusin, vi fick 100:- av farfar och vi köpte svart nagellack för det var coolt just då!

Tänk om farfar hade fått leva lite längre så han skulle fått träffa våra barn...



Mycket ändras under åren, även människor!

Det finns många jag saknar som faktiskt lever men som jag har nästan obefintlig kontakt med, dom människorna har nog också ändrats en hel del och har nu sitt eget liv där man inte får plats mer!



 




Ovido - Quiz & Flashcards